Titolo |
Responsabili (o referenti locali) |
Enti finanziatori |
Anno |
Durata (mesi) |
Visceroceptive pathways to bodily self-consciousness: behavioural and neurophysiological studies of cardiac, respiratory and gastro-intestinal interoception in healthy and diseased people
|
Valentina Moro
|
|
2024 |
24 |
METEOR – Methodologies for Teamworking in Eco-Outwards Research
|
Marta Milani
|
|
2024 |
36 |
Generazioni unite: Innovazione e inclusione nell’Age Diversity Management
|
Roberto Burro
|
|
2024 |
12 |
Salute, sicurezza e qualità della vita lavorativa in agricoltura
|
Giorgio Gosetti
|
|
2024 |
18 |
STRATEGIE DI REGOLAZIONE DELLE EMOZIONI NEL CARING INFERMIERISTICO
|
Anna Maria Meneghini
|
|
2024 |
24 |
Giovani Energie
|
Riccardo Sartori
|
|
2024 |
6 |
The neural signature of embodiment in spinal cord injury
|
Valentina Moro
|
|
2024 |
12 |
Profilazione SMART sensoriale e psicologica per incrementare la soddisfazione del consumatore di vino e facilitare il processo di acquisto.
|
Roberto Burro
|
|
2024 |
18 |
Dialoguing@arts – Advancing Cultural Literacy for Social Inclusion through Dialogical Arts Education (dArts)
|
Marta Milani
|
|
2024 |
42 |
Profili delle vulnerabilità familiari per indirizzare i servizi
|
Debora Viviani
|
|
2024 |
6 |
Dialoguing@arts . Advancing Cultural Literacy for Social Inclusion through Dialogical Arts Education (dArts)
|
Marta Milani,
Cristina Balloi
|
|
2024 |
42 |
CA.STOR.I “Costruire Alleanze e STORie di Inclusione”
|
Marta Milani
|
|
2023 |
14 |
PROGETTO PRIN PNRR Ageing, health literacy and digital skills through the Pandemics
|
Cristina Lonardi
|
|
2023 |
24 |
TASCLE: Training pathway Addressed to Support and Curricular teachers of secondary LEvel’ school
|
Angelo Lascioli
|
TASCLE - assegnato e gestito dal Dipartimento
|
2023 |
24 |
PARI – Innovative Network Projects and Actions for Gender Equality and Balance
|
Riccardo Sartori
|
|
2023 |
12 |
Preventing scam in the elderly: development of tools and identification of early markers to detect susceptibility to deception in healthy and pathological aging
|
Valentina Moro
|
|
2023 |
24 |
SKILLS4JUSTICE
|
Paola Dusi
|
|
2023 |
36 |
Explicit and Implicit Investigation of LGBTQ+ Conspiracy Beliefs from an Intergroup and Intragroup Perspective
|
Marco Salvati
|
|
2023 |
24 |
PRIN 2022 - Social capital as resource of care practice in Italy: Caregiving and social support in pandemic time (Prot. 2022B58JHF)
|
Luigi Tronca
|
MUR - Ministero dell'Università e della Ricerca
|
2023 |
24 |
PRIN 2022 - Global Civic Education. Transforming global citizenship education into practice through civic education (GloCivEd)
|
Marcella Milana
|
|
2023 |
24 |
PRIN2022 “Islam and Muslims in Italy: Actors, Social Space and Relations between Religious Communities and the State”
|
Fabio Vicini
|
|
2023 |
24 |
Profiling traditional, episodic, and online volunteering: pathways from civic engagement to local collaborative networks
|
Anna Maria Meneghini
|
PRIN bando 2020 – CUP B53D23019540006 - assegnato e gestito dal Dipartimento
|
2023 |
24 |
PRIN 2022 - La scuola come ambiente democratico di apprendimento
|
Alessia Maria Aurora Bevilacqua
|
PRIN- PNRR - assegnato e gestito dal Dipartimento
|
2023 |
24 |
PRIN 2022 CIP - Corpus of Italian language for Preschoolers. Lexicon directed to Italian preschool children from 3 to 6 years collected from heterogeneous sources in Italian and Italian Sign Language
|
Marinella Majorano
|
|
2023 |
24 |
Gender Equality (Street View Approach) in Primary Education
|
Marta Milani
|
|
2023 |
36 |
Progetto "Scuola in movimento"
|
Alessia Maria Aurora Bevilacqua
|
|
2023 |
24 |
Progetto "Feedback as Learning"
|
Alessia Maria Aurora Bevilacqua
|
|
2023 |
24 |
Nomadism and Spatial Politics: Identities, Development and Environment
|
Stefania Pontrandolfo
|
|
2023 |
15 |
N.O.V.I.S. - Nuove Opportunità per Valorizzare Investimenti professionali e Sistemi retributivi di egual valore di genere nel veronese
|
Giorgio Gosetti,
Marco Peruzzi,
Anna Carreri
|
|
2023 |
18 |
Il Rappresentate dei Lavoratori per la Sicurezza (RLS): profilo e competenze
|
Giorgio Gosetti
|
|
2023 |
24 |
ATTACCAMENTO E RELAZIONI DI COMUNITÀ
|
Anna Maria Meneghini
|
|
2023 |
24 |
Lavorare in cooperativa: quale significato dare al lavoro
|
Giorgio Gosetti
|
|
2023 |
24 |
Il turismo degli itinerari e dei cammini. Una ricerca qualitativa sul ruolo del turismo nella valorizzazione delle eredità storico-religiose
|
Sandro Stanzani
|
|
2023 |
12 |
ASSIG Analisi del Sistema dei Servizi: Interviste ai Genitori
|
Chiara Sità
|
|
2023 |
36 |
EduForIST3.0: Educazione e formazione nell’ambito delle relazioni affettive, della sessualità e della prevenzione delle IST nel contesto scolastico: dall’evidenza alla pratica nelle regioni italiane
|
Luigina Mortari,
Marco Ubbiali
|
Ministero della Salute- Direzione generale della Prevenzione - assegnato e gestito dal Dipartimento
|
2022 |
24 |
(Mal)usus legis. Regolamentazioni amministrative del lavoro e mestieri tradizionali itineranti di rom e sinti
|
Stefania Pontrandolfo
|
|
2022 |
24 |
Erasmus+ 2022 KA Switchoff
|
Riccardo Sartori
|
|
2022 |
24 |
Collective Responsibility towards Nature and Future Generations
|
Giorgio Erle,
Giulia Battistoni
|
|
2022 |
36 |
Quiet Aid: Service and Salvation in the Balkans-to-Bengal Complex
|
Fabio Vicini
|
|
2022 |
54 |
University-Community resources through Service-Learning(M) for the inclusion of Migrants/Refugees – Erasmus + Project KA220-HED-91BBCA97
|
Alessandra Cordiano
|
|
2022 |
60 |
Giovani e cultura del lavoro
|
Giorgio Gosetti
|
|
2022 |
24 |
Vamos siendo. Aspirazioni, capacità di aspirare e sviluppo locale
|
Giorgio Gosetti
|
|
2022 |
36 |
Lavoro e profilo professionale dell’assistente sociale, fra nuove domande sociali e welfare generativo
|
Giorgio Gosetti
|
|
2022 |
24 |
CAREGIVING SYSTEM SCALE: Definition of the thresholds
|
Anna Maria Meneghini
|
|
2022 |
36 |
Costruire la professionalità educativa: il ruolo del tirocinio universitario nella formazione degli educatori socio-pedagogici dopo la legge 205/2017
|
Chiara Sità
|
|
2022 |
36 |
MelArete 2 “A scuola di amicizia e gratitudine”
|
Luigina Mortari
|
|
2020 |
72 |
dolore cronico e cognizione
|
Valentina Moro
|
|
2020 |
60 |
How the human mind makes use of contraries in everyday life. A new multidimensional approach to contraries in perceptlon, language, reasoning and emotions.
|
Ugo Savardi,
Roberto Burro
|
|
2016 |
192 |
The Nous Project
|
Luigina Mortari
|
|
2014 |
200 |