Gruppi di ricerca

Choices of adoption/non-adoption of new ICT tools

I prodotti della ricerca a oggi sono i seguenti:

(a) Cobelli N., Chiarini A., “Improving customer satisfaction and loyalty through mHealth service digitalization: New challenges for Italian pharmacists”, TQM Journal, 2020 early cite (DOI: 10.1108/TQM-10-2019-0252).

(b) Cobelli N., Wilkinson G., Cassia F., Ugolini M.M., “Wine consumers’ attitude towards online wine purchasing: A comparison between South Africa and Italy”, Perfect drink, perfect place: enjoying the magic of wine and the delights of wine places, Desenzano D.G. (BS), Italy, 19-20 January 2019.

(c) Cobelli N., Wilkinson G., “Online wine purchasing: A comparison between South Africa and Italy”, TQM Journal, 2020 early cite (DOI: 10.1108/TQM-10-2019-0242); (d) Cobelli N., Du X., Sustainable wine purchasing behavior in China: Applying and extending the Theory of Planned Behavior, Proceedings, Sinergie-SIMA Conference Management and Sustainability: Creating shared value in the digital era, Sapienza University of Rome, Italy, 20-21 June 2019, pp. 1-5, ISBN: 97888943937-12, DOI: 10.7433/SRECP.EA.2019.25.

Componenti: Nicola Cobelli (referente - Università degli Studi di Verona), Roberto Burro (Università degli Studi di Verona), Andrea Chiarini (Università degli Studi di Verona), Georgina Wilkinson (MD Vinifera- South Africa), Xiaowen Du (MD Vinifera - China).
Roberto Burro
Professore associato
Marta Maria Ugolini
Professore ordinario (Dipartimento Economia Aziendale)
Andrea Chiarini
Ricercatore a tempo determinato (Dipartimento Economia Aziendale)
Argomento Area di ricerca
Branding Marketing Marketing
Business-to-business branding Marketing Marketing
Business to business management Marketing Marketing
Certificazioni ISO 14001, ISO 45001-SA8000 Responsabilità sociale d'impresa ed etica aziendale CSR, sustainability and business ethics
Comportamento del consumatore di prodotti alimentari e vitivinicoli Marketing Marketing
Enterprise 4.0 e digital transformation Marketing Marketing
Hospitality Gestione del turismo Tourism management
M31 - Services management and marketing Marketing and Advertising, Marketing
Operations Management Logistica e gestione della supply chain Logistics and supply chain management
Operations Management ed Industry 4.0 Logistica e gestione della supply chain Logistics and supply chain management
Pianificazione strategica nelle località turistiche Gestione del turismo Tourism management
Psicofisica Metodi di ricerca nelle scienze umane
Psychology, Experimental
Psicologia della percezione Metodi di ricerca nelle scienze umane
Psychology, Experimental
Psicologia della personalità e delle differenze individuali Metodi di ricerca nelle scienze umane
Psychology, Applied
Qualità nei servizi Gestione dei servizi Service management
Servitization e service logic Gestione dei servizi Service management
Sistemi di eccellenza per la sanità Health care management Health care management
Strategic operations management e performance measurement systems Governance aziendale e strategia Corporate governance and strategy

Attività

Strutture