Pubblicazioni

Pedagogia speciale e approccio inclusivo: una nuova pedagogia o il guadagno di una nuova prospettiva?  (2021)

Autori:
Lascioli, Angelo
Titolo:
Pedagogia speciale e approccio inclusivo: una nuova pedagogia o il guadagno di una nuova prospettiva?
Anno:
2021
Tipologia prodotto:
Articolo in Rivista
Tipologia ANVUR:
Articolo su rivista
Lingua:
Italiano
Formato:
Elettronico
Referee:
Nome rivista:
ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION
ISSN Rivista:
2282-5061
N° Volume:
IX
Numero o Fascicolo:
1
Editore:
Editrice La Scuola
Intervallo pagine:
23-29
Parole chiave:
special education, inclusive education, disability, teacher education.
Breve descrizione dei contenuti:
Today, the inclusive approach represents an indispensable perspective, which has enriched and expanded the culturaland scientific horizon of several disciplines, including Special Pedagogy. However, unlike other disciplines, which in ad‐dressing the themes of their studies and research make use of the inclusive perspective, Special Pedagogy is now debatingwhether to assume inclusion in its object of study, to the point of renaming itself "Pedagogy of Inclusion". The authordoes not believe that this hypothesis should be pursued, both for historical and epistemological reasons, especially ifthis renaming would move into the background of theoretical and scientific reflection the research and studies on dis‐ability, and just to avoid that the special pedagogical identity could be dispersed.
Note:
https://doi10.7346/sipes-01-2021-03
Pagina Web:
https://ojs.pensamultimedia.it/index.php/sipes/article/view/4794/4155
Id prodotto:
121662
Handle IRIS:
11562/1045559
ultima modifica:
8 dicembre 2024
Citazione bibliografica:
Lascioli, Angelo, Pedagogia speciale e approccio inclusivo: una nuova pedagogia o il guadagno di una nuova prospettiva? «ITALIAN JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION FOR INCLUSION» , vol. IX , n. 12021pp. 23-29

Consulta la scheda completa presente nel repository istituzionale della Ricerca di Ateneo IRIS

<<indietro

Attività

Strutture

Condividi