To show the organization of the course that includes this module, follow this link Course organization
Teaching Italian as a second language to non native speakers
- Applied linguistics
- teaching approaches, methods and tecniques
- non native speakers
- lesson plans
- language activities
- teaching grammar
- the multi level classroom
- the common european framework of reference
- interlanguage
- studying in a second language
- evaluation
NOVELLO A., 2014, La valutazione delle lingue straniere e seconde nella scuola. Dalla teoria alla pratica, Venezia, Cafoscarina. http://edizionicafoscari.unive.it/col/exp/38/31/SAIL/4
BALBONI P. E., 2012, Le Sfide di Babele, Utet Università.
SANTIPOLO, M., 2009, L’italiano L2: dal curricolo alla classe, Perugia, Guerra.
TORRESAN P., 2014, “La motivazione secondo l’Analisi Transazionale e l’insegnamento delle lingue: appunti di metodologia”, Revista de lenguas modernas, n.20. http://revistas.ucr.ac.cr/index.php/rlm/article/viewFile/14980/14238
written test
Lungadige Porta Vittoria, 17
37129 Verona
VAT number01541040232
Italian Fiscal Code93009870234
© 2024 | Verona University
******** CSS e script comuni siti DOL - frase 9957 ********p>