Erika Branchini

foto profilo,  October 26, 2018
Position
Temporary Professor
Academic sector
M-PSI/01 - GENERAL PSYCHOLOGY
E-mail
erika|branchini*univr|it; erika|branchini@gmail|com <== Replace | with . and * with @ to have the right email address.

Office Hours

Wednesday, Hours 2:00 PM - 4:00 PM,   Palazzo di Lettere, Floor T, room T09

Il ricevimento avviene per appuntamento e via Zoom. Per  concordare un appuntamento si prega di contattare la docente al seguente indirizzo erika.branchini@univr.it

Curriculum

Erika Branchini è professore a contratto  di Psicologia Generale presso il Dipartimento di Scienze Umane.

La sua attività di ricerca, all'interno del settore scientifico disciplinare M-PSI/01, si focalizza principalmente sul ruolo di un pensiero per contrari nei processi di ragionamento secondo una prospettiva fenomelogico sperimentale. 

Nello specifico gli interessi di ricerca riguardano in che modo un pensiero per contrari, percettivamente fondati, influenza il processo di soluzione in compiiti di ragionamento induttivo, di insight problem solving e di creatività.

News for students

There you will find information, resources and services useful during your time at the University (Student’s exam record, your study plan on ESSE3, Distance Learning courses, university email account, office forms, administrative procedures, etc.). You can log into MyUnivr with your GIA login details: only in this way will you be able to receive notification of all the notices from your teachers and your secretariat via email and also via the Univr app.

MyUnivr

Di seguito sono elencati gli eventi e gli insegnamenti di Terza Missione collegati al docente:

  • Eventi di Terza Missione: eventi di Public Engagement e Formazione Continua.
  • Insegnamenti di Terza Missione: insegnamenti che fanno parte di Corsi di Studio come Corsi di formazione continua, Corsi di perfezionamento e aggiornamento professionale, Corsi di perfezionamento, Master e Scuole di specializzazione.

Research groups

CognitiveMetrix
The research group develops scientifically sound tools to understand the psychology of customers/consumers, therefore tastes, perceptions, emotions, motivations, personality, expectations... in relation to a specific product or service (a drink, a perfume, a food, a danger signal, an advertising message, a banking service...). These psychological aspects guide people's behaviors and preferences, both in terms of choice and purchase behaviors and those of disinterest and avoidance.
Experimental Phenomenology of Perception Lab
Projects
Title Starting date
Dalla personalità alla scelta del vino. Un approccio scientifico psicologico alla profilazione del cliente 10/1/21
How the human mind makes use of contraries in everyday life. A new multidimensional approach to contraries in perceptlon, language, reasoning and emotions. 1/1/16
THE TASTE OF WINE. DESIGNING A SCIENCE OF WINE TASTE 9/1/15




Organisation

Department facilities

Share