Luca Ghirotto

Immagine,  May 28, 2019
E-mail
luca|ghirotto*univr|it <== Replace | with . and * with @ to have the right email address.
Not present since
April 30, 2021
Note
 
Curriculum

I hold a Ph.D. in Cognitive Sciences and Education (from the University of Trento, Italy).
I am currently a Researcher in Special and Inclusive Education at the Department of Human Sciences, University of Verona (Italy). My research interests include applying and teaching qualitative methods, systematic reviews of qualitative studies, regarding the thematic areas of educative inclusion and health.
I am also serving as Qualitative Methodologist at the Scientific Directorate of the Azienda USL - IRCCS of Reggio Emilia (Local Health Authority).
I am member of the scientific committee of Encyclopaideia – Journal of Phenomenology and Education, and reviewer for a number of scientific journals.
I have been Scholar at the International Institute of Qualitative Methodology, University of Alberta, Canada.

Modules

Modules running in the period selected: 15.
Click on the module to see the timetable and course details.

Course Name Total credits Online Teacher credits Modules offered by this teacher
Combined Bachelor's + Master's degree in Primary teacher education Inclusive education and teaching (2020/2021)   10  eLearning (Lezione)
PhD programme in Human Sciences Grounded Theory (2020/2021)   1   
PhD programme in Human Sciences Systematic review of Qualitative Studies (2020/2021)   1   
Combined Bachelor's + Master's degree in Primary teacher education Inclusive education and teaching (2019/2020)   10  eLearning (Lezioni)
Corso di formazione per il conseguimento della specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità nella scuola dell'INFANZIA Special education: meta-cognitive and cooperative approach (2019/2020)   3   
Corso di formazione per il conseguimento della specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità nella scuola SECONDARIA di I GRADO Special education: meta-cognitive and cooperative approach (2019/2020)   3   
Corso intensivo di formazione alla qualifica di “Educatore Professionale Socio-Pedagogico” Educazione e valutazione “centrate sulla persona” (2019/2020)   8  eLearning PRINCIPI TEORICO-PRATICI DELL’EDUCAZIONE INCLUSIVA
Bachelor's degree in Physiotherapy (to qualify as a physiotherapist) (Rovereto) Propaedeutics to rehabilitation (2017/2018)   5  eLearning METODOLOGIA DELLA FORMAZIONE
Bachelor's degree in Physiotherapy (to qualify as a physiotherapist) (Rovereto) Propaedeutics to rehabilitation (2016/2017)   5    METODOLOGIA DELLA FORMAZIONE
Bachelor's degree in Physiotherapy (to qualify as a physiotherapist) (Rovereto) Propaedeutics to rehabilitation (2015/2016)   5    METODOLOGIA DELLA FORMAZIONE
Bachelor's degree in Physiotherapy (to qualify as a physiotherapist) (Rovereto) Propaedeutics to rehabilitation (2014/2015)   5    METODOLOGIA DELLA FORMAZIONE
Bachelor's degree in Physiotherapy (to qualify as a physiotherapist) (Rovereto) Propaedeutics to rehabilitation (2013/2014)   5    METODOLOGIA DELLA FORMAZIONE
Bachelor's degree in Physiotherapy (to qualify as a physiotherapist) (Rovereto) Propaedeutics to rehabilitation (2012/2013)   5    METODOLOGIA DELLA FORMAZIONE
Bachelor's degree in Physiotherapy (to qualify as a physiotherapist) (Rovereto) Propaedeutics to rehabilitation (2011/2012)   5    METODOLOGIA DELLA FORMAZIONE
Specialized Degree in Educational Science Theories and Methods of Educational and Didactic Design (2010/2011)   4   

 
Research interests
Topic Description Research area
Special Education Development of intervention models for prevention and educational support of special educational needs; Analysis of the training needs of teachers on the inclusion of students with special educational needs; Development of didactic and educational methodologies for the promotion of learning and the development of autonomy for students and adults with intellectual disabilities; Analysis of learning and working contexts for the development and promotion of inclusion processes of people with disabilities. Translated with www.DeepL.com/Translator (free version) Inclusive societies and citizenship practices
Special aspects of education




Luca Ghirotto
Office Collegial Body
member Collegio Didattico di Scienze della Formazione Primaria - Department Human Sciences
Comitato del Corso di formazione per il conseguimento della specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità nella scuola dell'infanzia
Comitato scientifico del Corso di formazione per il conseguimento della specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità nella scuola PRIMARIA
Comitato scientifico del Corso di formazione per il conseguimento della specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità nella scuola secondaria di PRIMO GRADO
Comitato scientifico del Corso di formazione per il conseguimento della specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità nella scuola secondaria di SECONDO GRADO
Comitato Scientifico del Corso di Perfezionamento in Disability navigator - Department Human Sciences
member AQ management group for Master's degree in primary education - LM85 bis - Collegio Didattico di Scienze della Formazione Primaria - Department Human Sciences
researcher Consiglio del Dipartimento di Scienze Umane - Department Human Sciences

Organisation

Department facilities