The course aims to draw some simple lines in the history of education and teaching with specific reference to the nineteenth and twentieth centuries, and social education.
In particular, it will be detailed the theme of social education through the reading of a classic text.
Essential moments in the history of education and pedagogy with particular reference to the nineteenth and twentieth centuries, the historical research in the field of education and social education through the reading of a classic text.
Testi per l’esame:
1 – Manuale di storia della Pedagogia comprensivo del periodo da fine ‘700 ai giorni nostri. Si consiglia:R. Lanfranchi, J.M. Prellezo, Educazione, scuola e pedagogia nei solchi della storia, volume 2, LAS, Roma 2008. Possono essere utili: F. Pesci, Maestri e idee della pedagogia moderna, Mondadori Università, 2010; F. Cambi, Manuale di storia della pedagogia, Laterza, Bari, 2009; G. Chiosso, Novecento pedagogico, La Scuola, Brescia, 2012
2 – L. Pazzaglia, Le dimensioni culturali e politiche della ricerca storica nel campo dell’educazione, in M. Dal Corso (a cura di), Pedagogia e prospettive dell’educazione, FrancoAngeli, Milano, 2006, pp. 55-74
3- G.G. Rousseau, Emilio, qualsiasi altra edizione purché integrale.
The written test consists of a series of open questions on the key issues of the program.
Lungadige Porta Vittoria, 17
37129 Verona
VAT number
01541040232
Italian Fiscal Code
93009870234
© 2021 | Verona University | Credits