Giuseppina Messetti

foto,  May 28, 2018
Position
Assistant Professor
Academic sector
M-PED/03 - METHODOLOGIES OF TEACHING AND SPECIAL EDUCATION
Research sector (ERC)
SH4_14 - Teaching and learning

LB - Theory and practice of education

Office
Palazzo di Lettere,  Floor T,  Room T05
Telephone
045 8028780
Fax
045 8028039
E-mail
giuseppina|messetti*univr|it <== Replace | with . and * with @ to have the right email address.
Curriculum

Giuseppina Messetti is a researcher and assistant professor of Theories and Methods of Educational Planning in the Department of Human Sciences of the University of Verona from 01.10.2007. She teaches mainly in the courses of "Educational Sciences" and "Pedagogical Sciences" (LM) and also in the courses activated by the University for teacher training.
She deals with teacher education and analysis of educational practices in educational and school contexts.
Her Main research areas are:
Early Childhood Education and Care, learning theory according to the post-Freudian psychoanalytic model; application of the Infant Observation (E. Bick) and the Tavistock model in the training of educators and teachers.

Modules

Modules running in the period selected: 30.
Click on the module to see the timetable and course details.

Course Name Total credits Online Teacher credits Modules offered by this teacher
Master's degree in Pedagogical Science Pedagogical Design and Evaluation (2019/2020)   9  eLearning
Master's degree in Pedagogical Science Theories and methods of educational planning (2018/2019)   9  eLearning
Percorso formativo 24CFU Elementi di didattica generale e tecnologie didattiche [Edizione 1] (2018/2019)   6  eLearning
Percorso formativo 24CFU Elementi di didattica generale e tecnologie didattiche [Edizione 2] (2018/2019)   6  eLearning
Corso intensivo di formazione alla qualifica di “Educatore Professionale Socio-Pedagogico” Fondamenti metodologici del lavoro educativo (2018/2019)   8  eLearning PRINCIPI TEORICO-PRATICI DELLA PROGETTAZIONE EDUCATIVA
Corso di formazione per il conseguimento della specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità nella scuola dell'INFANZIA Pedagogia della relazione d'aiuto - infanzia e primaria (2018/2019)   1   
Corso di formazione per il conseguimento della specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità nella scuola SECONDARIA di I GRADO Pedagogia della relazione d'aiuto - secondaria di I e II grado (2018/2019)   1   
Master's degree in Pedagogical Science Theories and methods of educational planning (2017/2018)   9  eLearning
Corso di Perfezionamento e di Aggiornamento professionale in A scuola di benessere - docenti competenti nelle relazioni interpersonali e di gruppo. Analisi del contesto e gestione delle dinamiche interpesonali e di gruppo (2017/2018)   2   
Advanced/Professional Development course in Educ-Art: Promoting art education at pre-school and primary school Arte, immagine e bambini (2017/2018)   1  eLearning 0.3  I CENTO LINGUAGGI DEI BAMBINI
Corso di Perfezionamento e di Aggiornamento professionale in Diventare Dirigenti Scolastici: corso per chi vuole intraprendere la carriera o migliorarne la qualità. Didattica e coordinamento del curricolo d'istituto (2017/2018)   2   
Percorso formativo 24CFU Elementi di didattica generale e tecnologie didattiche [Edizione 4] (2017/2018)   6  eLearning
Percorso formativo 24CFU Elementi di didattica generale e tecnologie didattiche [Edizione 5] (2017/2018)   6  eLearning
Master's degree in Pedagogical Science Theories and methods of educational planning (2016/2017)   9  eLearning
Corso di formazione per il conseguimento della specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità nella scuola dell'INFANZIA Pedagogia della relazione d'aiuto - infanzia e primaria (2016/2017)   1   
Corso di formazione per il conseguimento della specializzazione per le attività di sostegno didattico agli alunni con disabilità nella scuola SECONDARIA di I GRADO Pedagogia della relazione d'aiuto - secondaria di I e II grado (2016/2017)   1   
PAS A245 Foreign language: Spanish Educational Technology Laboratory (2015/2016)   3  eLearning
Bachelor's degree in Education Teaching methodology and educational planning [Cognomi A-L] (2015/2016)   9  eLearning
Master's degree in Pedagogical Science Theories and methods of educational planning (2015/2016)   9  eLearning (Parte I)
PAS A245 Foreign language: Spanish Didattica generale e didattica speciale (2015/2016)   15  eLearning DIDATTICA GENERALE
Bachelor's degree in Education Educational Project Work - Laboratory (2014/2015)   3   
Bachelor's degree in Education Practice Laboratory (2014/2015)   3   
Bachelor's degree in Education Teaching methodology and educational planning [Cognomi A-L] (2014/2015)   6  eLearning
Master's degree in Pedagogical Science Theories and methods of educational planning (2014/2015)   9  eLearning
Bachelor's degree in Education Teaching methodology and educational planning [Cognomi A-L] (2013/2014)   6  eLearning
Master's degree in Pedagogical Science Theories and methods of educational planning (2013/2014)   9  eLearning
Bachelor's degree in Education Teaching methodology and educational planning [Cognomi A-L] (2012/2013)   6  eLearning
Bachelor's degree in Education Teaching methodology and educational planning [Cognomi A-L] (2011/2012)   6   
Bachelor's degree in Education Teaching methodology and educational planning (2009/2010)   6   
Degree in Education Studies (until 2007-2008) General Didactics and Group Labour Methods and Techniques (2008/2009)   8  eLearning

 

Research groups

SLD-Group, Research Group on Social & Language Development
The Research Group focuses on early social and language developmental processes.
Skills
Topic Description Research area
Infancy and Early Childhood Education and Care Analysis of educational practices in nursery schools. Development of professional skills in infant observation and design of educational projects. Infanzia, famiglia, reti sociali
Theory and practice of education
Teacher Education The expression “Teacher education” refers to a research field, characterized by a plurality of voices, which is focused in reflecting on the nature of teaching and learning in the teachers' professional trainings. Formazione e organizzazioni
Education
Projects
Title Starting date
Rate of lexical acquisition in toddlers from Italian and immigrant low-income families: Correlates and outcomes 9/1/16
La valutazione a servizio della crescita professionale e del miglioramento dei servizi. Una ricerca integrata Università – territorio per la costruzione partecipata di modelli innovativi di assessment 10/17/11




Chair

Giuseppina Messetti
Office Collegial Body
member Council for the Degree Course for Professional Educators - Department Human Sciences
Comitato Scientifico Corso di Perfezionamento e di aggiornamento professionale in Scuola dell'Infanzia: il bambino al centro
Comitato Scientifico del Corso di Perfezionamento e di Aggiornamento professionale in Contrasto al bullismo: il miglioramento del clima e del rendimento scolastico
member Comitato scientifico del Corso di perfezionamento e di aggiornamento professionale in Educ-Art. Promuovere l’educazione artistica nella scuola dell’infanzia e nella scuola primaria - Department Human Sciences
Comitato Scientifico del Corso di perfezionamento e di aggiornamento professionale in Promuovere l’educazione artistica nella scuola dell’infanzia e nella scuola primaria - Department Human Sciences
Comitato scientifico del Corso di Perfezionamento in La progettazione individualizzata su base I.C.F. nei servizi socio-sanitari - Department Human Sciences
Comitato Scientifico del Master in Consulenza formativa nei servizi educativi - Department Human Sciences
Comitato scientifico del Master Universitario in Didattica e psicopedagogia per i disturbi specifici dell'apprendimento - DSA
Comitato Scientifico del Master Universitario in Formazione per lo sviluppo professionale dei docenti - Department Human Sciences
Comitato Scientifico del Master Universitario in Il lavoro come ambiente di apprendimento: dalla formazione allo sviluppo organizzativo - Department Human Sciences
Comitato Scientifico del Master Universitario in Il lavoro come ambiente di apprendimento: dalla formazione allo sviluppo organizzativo (I livello) - Department Human Sciences
member AQ management group for master's degree in pedagogy - LM85 - Council for the Degree Course for Professional Educators - Department Human Sciences
researcher Consiglio del Dipartimento di Scienze Umane - Department Human Sciences

Organisation

Department facilities